03.06.2020

HoeZorgJij? heet nu ‘vindrs’

Na jaren op de werkvloer in de zorg hebben we in 2015 ‘Hoe Zorg Jij?’ opgericht als een gaaf plan. Een website, visitekaartjes en los. Wisten wij veel. Ja, over de zorg wel, over de HR kant niks. Die kennis hebben we als een speer moeten opdoen. De basis stond in een aantal weken. We waren klaar en zijn begonnen. In een paar maanden tijd hadden we een aantal trajecten in de lucht. Het leek te werken. En het werkt nog steeds.

 

Van binnen naar buiten

We keken vooral naar onze aanpak, naar binnen. Wat doen we goed en wat kan beter? Als hulpverleners weten we wat de werkvloer vraagt én wat hulpverleners belangrijk vinden. Ondertussen onze manier van werken steeds bijschavend en aanscherpend. Mee met ontwikkelingen en beter worden in wat we doen. Wat we eigenlijk niet hebben gedaan is kijken naar de buitenkant. Hoe presenteren we onszelf? Komt dat overeen met wie we zijn en met de richting die we in willen gaan? Het werd tijd voor ontwikkeling op dat vlak.

 

Zoeken wordt vinden

We hebben Buro Reng ingeschakeld, bureau voor design en communicatie in Groningen. Om de nieuwe huisstijl te ontwikkelen moesten zij weten wat wij doen. Detacheren kan je uitleggen in vijf minuten, maar het hoe en waarom, dat duurde wel even. Een onmisbare stap in het hele proces. We zijn flink doorgezaagd. Veel gelachen ook trouwens!

Wat begon als een huisstijl-verandering eindigde in een naamswijziging en een nieuwe positionering. We kwamen er achter dat we ons willen focussen op wat we doen. We vinden personeel. We vinden banen. We vinden oplossingen voor organisaties. We vinden het belangrijk je persoonlijk te ontmoeten. We vinden lijntjes in ons netwerk die je vooruit kunnen helpen. We vinden kansen. We vinden in de zorg en straks ook in andere sectoren.

 

Daarom vindrs.

We vinden. Op onze eigen manier en altijd met aandacht.

Vindrs Logo